گزارش ویژه :نگاهی به آتشکده ی تیم ملی!

کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران این روزها یک آس جدید اروپائی رو کرده است و از آن در اردوی اخیر تیم ملی در دوبی رونمائی کرده است، از یک دورگه‌ی جوان و گمنام که البته باید منتظر ماند تا دید این انتخاب کی‌روش چگونه خواهد بود و چه قابلیت‌هائی را دارد و آیا از سطح فوتبال ایرانی و استانداردهایش فراتر است یا خیر، آیا این ویلیام جوان چیزی است در قد و قامت اشکان دژاگه اروپائی‌منش یا چیزی است در قد و قامت همان ستاره‌های تولید داخل !

نامش ویلیام فیلیپ سیروس آتشکده است؛ در 12 آوریل 1992 در گوتنبرگ سوئد متولد شده است و یک دورگه‌ی ایرانی-سوئدی محسوب می‌گردد. این فوتبالیست جوان که در خوش‌آتیه خواندنش باید کمی صبر کرد، برای نخستین بار فعالیت حرفه‌ای خود را از باشگاه آزالیا (Azalea BK) در زادگاهش گوتنبرگ در قامت یک مهاجم آغاز کرد و در سال 2002 به عضویت باشگاه گوتنبرگ (IFK Goteberg)، دومین باشگاه پرافتخار لیگ برتر سوئد با سیزده قهرمانی درآمد و در تیم‌های رده‌های سنی این باشگاه فوتبال خود را دنبال کرد و پس از درخشش‌های متوالی خود در این باشگاه در سال 2009 به تیم اول این باشگاه راه یافت و با پیراهن این تیم شش بازی نیز در طول فصل در لیگ برتر سوئد و همچنین جام حذفی این کشور انجام داد و موفق شد در طول پنج بازی در لیگ برتر سوئد یک گل نیز به ثمر برساند. در طول این پنج دیداری که در فصل (10-2009) انجام شد، آتشکده به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت.

مصدومیت آتشکده در اولین فصل حرفه‌ای خود !

در 13 مارس سال 2010، آتشکده در جریان دیدار تیم گوتنبرگ با تیم کالمار دچار پارگی تاندون شد و ماه‌ها از میادین دور ماند تا در نهایت در دیدار با تیم قعرنشین بروماپوژکارنا در تاریخ 17 اکتبر بار دیگر به شرایط مسابقه بازگردد و اولین گل خود در لیگ برتر سوئد را به ثمر برساند.

پیوستن آتشکده به تیم اوربرو  

در تاریخ 15 نوامبر سال 2010 ویلیام جوان در شرایطی به باشگاه اوربرو (Orebro SK) پیوست که این تیم فوتبال این باشگاه در رتبه‌ی سوم جدول لیگ برتر سوئد قرار داشت و جز تیم‌های برتر این لیگ محسوب می‌شد و باشگاه دوران نوجوانی آتشکده یعنی گوتنبرگ، با پله‌ها اختلاف در رده‌ی هفتم جدول قرار گرفته بود.

در نهایت ویلیام با یک قرارداد چهارساله به تیم اوربرو پیوست و روز به روز شرایطش را در لیگ برتر سوئد بهبود بخشید.

ویلیام بدقم برای اوربرو !

مهاجم حالا ملی‌پوش شده‌ی دورگه‌ی ایرانی‌الاصل باشگاه اوربرو در نخستین فصل حضور خود در این باشگاه 12 بار به میدان رفت و مشابه اولین فصل حضور خود در لیگ برتر سوئد فقط موفق به زدن یک گل شد. با این حال اوضاع آتشکده‌ بهبود یافته بود و آمار بهتری را از خود بر جای گذاشت. او در طول فصل فقط 4 بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و 8 بار نیز به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت. با این حال اوضاع تیم همچون اوضاع مهاجم جوانش خوب پیش نرفت و اوربرو رده‌ای بهتر از دوازدهمی کسب نکرد.

سقوط اوربرو با ادامه‌ی روند روبه رشد آتشکده

هرچه مهاجم دورگه‌ی تیم اوربرو پیشرفت کرد و آمار خود در لیگ برتر سوئد را بهبود بخشید، این تیم باشگاهی در سرازیری افت قرار گرفت تا در نهایت در فصل 12-2011 با قرارگیری در رده‌ی پانزدهم به لیگ سوپرتان سقوط کرد.

در این فصل مهاجم جوان تیم ملی ایران برای خود جایگاه ثابتی را در تیم اوربرو فرآهم کرده بود و در طول فصل 13 بار در ترکیب اصلی به میدان رفت و تنها دو بار لقب بازیکن جانشین را به خود گرفت. او در طول این فصل 6 گل به ثمر رساند. دو گل از مجموع شش گل ویلیام از روی نقطه‌ی پنالتی در دقایق پایانی به ثمر رسید و پیام‌آور یک پیروزی خارج از خانه و یک تساوی خانگی برای اوربروی درحال سقوط بود !

ویلیام در حال حاضر در لیگ سوپرتان به همراه تیم اوربرو حضور دارد !

دوران ملی ویلیام در سوئد  

آتشکده در تیم ملی رده‌های سنی سوئد (زیر 19 سال) نیز حضور یافته است و برای 9 بار پیراهن تیم ملی سوئد را بر تن کرده است و یک گل نیز برای این کشور به ثمر رسانده است.

حالا او سوغات جدید کی‌روش از لیگ سوپرتان سوئد است و باید در انتظار نمایش‌های او با پیراهن تیم ملی ماند !




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ا 21:42 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.